Foto-expositie VOL in clubhuis SMVV in Vragender

Onze vereniging, de Vereniging voor Oudheidkunde te Lichtenvoorde, werd gevraagd om als onderdeel van de Gengeltocht Vrwgender een foto-expositie te houden in het clubhuis van Stichting Marke Vragenderveen aan de Pastoor Scheepersstraat in Vragender met als thema: "koop in den vreemde niet, wat uw eigen dorp u biedt".
Bij het samenstellen van deze expositie van in totaal 72 foto’s formaat 20 x 30 cm viel ons op, dat in het verleden elk café een kruidenierswinkel aan huis had.
Deze winkels zijn door de komst van de supermarkt allemaal verdwenen, evenals de kleermaker, de manufacturier, de pottenbakker, de antiquair enz. Alleen enkele kapperszaken hebben zich nog weten te handhaven. Van alle andere neringdoenden in het verleden hadden wij de foto’s nog. Wij laten ze u graag zien.
Nog te bezichtigen tot eind december 2016. Openingsuren gelijk aan die van het nabijgelegen café restaurant Beneman, de sleutelhouder van het clubhuis SMVV..

Vragender clugebouw SMVV. VOL expo 13-11-2016
Vragender Clubgebouw SMVV. VOL expo 13-11-2016